Wegblijftarief
Waarom een wegblijftarief?
Wij merken dat het steeds vaker voorkomt dat mensen niet op een gemaakte afspraak verschijnen bij de huisarts, assistente of praktijkondersteuner.
Vanzelfsprekend kan het gebeuren dat u niet op een gemaakte afspraak kunt komen. Als u ons dit tijdig laat weten, is dat ook helemaal geen probleem. Het gebeurt echter dat patiënten zonder bericht wegblijven van hun afspraak in onze praktijk. Medepatiënten, die geen afspraak konden krijgen, hadden in deze tijd geholpen kunnen worden. Om daar wat aan te doen, hanteren wij naar landelijke richtlijnen het zogeheten wegblijftarief.
Wat is het wegblijftarief?
Het wegblijftarief wordt in rekening gebracht bij patiënten die zonder tijdig afzeggen niet op hun afspraak verschijnen bij de huisarts, assistente of praktijkondersteuner.
Dit bedrag wordt niet vergoed door de zorgverzekeraars. U krijgt een nota van de huisarts thuisgestuurd die u binnen 30 dagen dient te betalen. Het kan natuurlijk zijn dat u vanwege een speciale reden verhinderd was. Mogelijk zullen de kosten dan niet op u verhaald worden, neem in dit geval contact met ons op. Indien u echter bij herhaling dergelijke redenen opgeeft, behouden wij ons het recht voor om u het wegblijftarief voor alle gemiste afspraken in rekening te brengen. Wij hanteren de betalingsvoorwaarden van de LHV.
Dit bedrag wordt niet vergoed door de zorgverzekeraars. U krijgt een nota van de huisarts thuisgestuurd die u binnen 30 dagen dient te betalen. Het kan natuurlijk zijn dat u vanwege een speciale reden verhinderd was. Mogelijk zullen de kosten dan niet op u verhaald worden, neem in dit geval contact met ons op. Indien u echter bij herhaling dergelijke redenen opgeeft, behouden wij ons het recht voor om u het wegblijftarief voor alle gemiste afspraken in rekening te brengen. Wij hanteren de betalingsvoorwaarden van de LHV.
Hoe hoog zijn deze tarieven?
Een niet nagekomen consult kost € 15,00. Een dubbel consult kost € 30.00. Een afspraak bij de praktijkondersteuner kost € 30,00.
Wat kan ik doen als ik verhinderd ben?
Als u verhinderd bent, verzoeken wij u om uiterlijk 24 uur voor de afspraak contact op te nemen met de assistente. Dit kan van maandag t/m vrijdag telefonisch van 8.15-12.00u, de afspraak wordt dan uit onze agenda verwijderd en u kunt eventueel een nieuwe afspraak maken.